Willem Hein  Schenk

Willem Hein Schenk

stadsarchitect Gemeente Arnhem

Over Willem Hein Schenk

Willem Hein Schenk is sinds 2019 stadsarchitect van Haarlem. In die rol is hij adviseur van het bestuur en de ambtelijke organisatie voor de ruimtelijke ontwikkeling van de stad. Momenteel werkt hij in Haarlem aan de opzet van Atelier Stad. Dit vanuit de overtuiging dat de stedelijke ontwikkeling geholpen is bij verregaande samenwerking met alle betrokkenen aan de hand van ontwerpend onderzoek. Tot 2020 was hij architect en partner bij De Zwarte Hond en was hij van 2011 tot 2015 voorzitter van de Branchevereniging van Nederlandse Architecten.