Programma

Nieuwe concepten voor de stad; Area Branding
  • Ontwikkelen
  • Investeren
  • Mixed use
 

Datum & tijd
Woensdag | 12:15 - 13:15
Locatie
Business Forum
Moderator
Michael Hesp (CBRE Global Investors) 
Organisatie
PROVADA B.V.
Themabijeenkomst
+ Agenda 2019-06-05 12:15:00 2019-06-05 13:15:00 Europe/Amsterdam Nieuwe concepten voor de stad; Area Branding De verschillende aspecten van de omgeving op elkaar afstemmen en een gebied een identiteit meegeven is een van de trends in de huidige gebiedsontwikkeling. Maar is het mogelijk een gebiedsidentiteit, en daarmee een concept, te creëren? Vormen de historische en kenmerkende bouwkundige opzet van een gebied/stad niet altijd de succesvolle basis van waaruit deze zich ontwikkelt? En kan de identiteit van een gebied veranderen door de tijd en hoe speel je daarop in? Belangrijke voorwaarden voor het creëren van een goede ‘area branding’ liggen in de koppeling tussen enerzijds de historische kwaliteiten van het gebied (ligging, gebouwkwaliteiten en andere gebiedskenmerken) en het doel en de doelgroepen die men met de ontwikkeling van het gebied wil bereiken. Concepten worden geïnspireerd door bestaande gebiedskenmerken aangevuld met een gewenst programma. Vanuit een aantal praktijkcases worden aansprekende voorbeelden gegeven van ‘area branding’ PROVADA - Business Forum PROVADA B.V. info@provada.nl

De verschillende aspecten van de omgeving op elkaar afstemmen en een gebied een identiteit meegeven is een van de trends in de huidige gebiedsontwikkeling.

Maar is het mogelijk een gebiedsidentiteit, en daarmee een concept, te creëren?

Vormen de historische en kenmerkende bouwkundige opzet van een gebied/stad niet altijd de succesvolle basis van waaruit deze zich ontwikkelt? En kan de identiteit van een gebied veranderen door de tijd en hoe speel je daarop in?

Belangrijke voorwaarden voor het creëren van een goede ‘area branding’ liggen in de koppeling tussen enerzijds de historische kwaliteiten van het gebied (ligging, gebouwkwaliteiten en andere gebiedskenmerken) en het doel en de doelgroepen die men met de ontwikkeling van het gebied wil bereiken. Concepten worden geïnspireerd door bestaande gebiedskenmerken aangevuld met een gewenst programma.

Vanuit een aantal praktijkcases worden aansprekende voorbeelden gegeven van ‘area branding’

- Alle bijeenkomsten zijn onder voorbehoud van wijzigingen -