Klappers en missers in retail

Transacties. Daar ging het vanochtend over in de stand van projectontwikkelaar Kroonenberg Groep. Jort Kelder ondervroeg relaties van directeur Lesley Bamberger over klappers en missers uit het portfolio waarin zij hebben bemiddeld. Alle ingrediënten voor smakelijke anekdotes, zou je zeggen.

Retailprojecten zijn bepaald niet altijd voorspelbaar. De heren spraken over successen in Veenendaal en mislukkingen in Den Haag. Maar eerst illustreerde Kelder nog even fijntjes de ‘oude’ vastgoedwereld uit zijn Quote-tijd, “toen Amsterdammers nog met hun vuisten pand voor pand veroverden”. Hoe romantisch de presentator dat beeld ook vindt, Bamberger is er niet rouwig om dat die tijd voorbij is: “Het was handjeklap, nu kijken we naar de lange termijn.”

En die transacties? Natuurlijk kwam The Wall voorbij en Babylon, ’s lands bekendste missers. Klappers kwamen uit Rotterdam (de goeie, ouwe Koopgoot) en Veenendaal (de Scheepjeshof, waar goed is geluisterd naar lokale wensen).  “Want retail is natuurlijk gewoon detailhandel; het gaat om de details.”

Gepubliceerd
01-06-2017

  • Alles
  • Nieuws
  • PROVADA TV
  • Verslagen