Innovatie is een kroket

Na drie goedgevulde dagen PROVADA FUTURE wilde men het weleens weten: Hoe ziet detoekomst van real estate organisaties eruit? In een slotdebat met topmensen van Amvest, Van Wijnen en Cushman&Wakefield ging het vooral over de voorwaarden die je moet creëren om innovatie mogelijk te maken. Zoals fouten maken.

Innovatie is een kroket, zo werd gezegd. Iedereen heeft er zin in, maar niemand wil precies hoe weten hoe het in elkaar zit. Daarom moet je er vooral geen aparte afdeling voor maken, dan blijft het mysterieus. Je moet ervoor zorgen dat mensen graag wíllen veranderen, door ze ruimte te geven en de veiligheid om fouten te maken.

“We zetten kleine stappen om iets groots te bereiken”, zei Jeroen Lokerse van Cushman&Wakefield. “Maar in onze branche doen we nog steeds veel achterlijks.” Nu de markt is aangetrokken, hoopte men dat anders zou worden gekeken naar deal making. Maar de praktijk is anders. “Als we blijven doen wat we altijd deden, krijgen we wat we altijd kregen.”

Gepubliceerd
01-06-2017

  • Alles
  • Nieuws
  • PROVADA TV
  • Verslagen